Menu

Domowa siłownia.

Obecnie w czasie mody na zdrowy styl życia, dbanie o siebie, o swoją sylwetkę, zdrowego odżywiania i przede wszystkim ćwiczeń, siłownie stały się bardzo popularne i możemy je znaleźć wszędzie. Oferta klubów fitness odnośnie zajęć, posiadanego sprzętu, godzin otwarcia czy też cen też staje się coraz bardziej atrakcyjna, jednak chodzenie na taką publiczną siłownie nie wydaje się być z różnych względów komfortowe dla niektórych osób. Utrudnieniami mogą być koszty karnetu, odległość siłowni od miejsca zamieszkania, nasz indywidualny rytm dnia, czas pracy, czy też np. małe dziecko potrzebujące opieki. W takich sytuacjach trening w domu wydaje się być łatwiejszy i przyjemniejszy.

Domowa siłownia, od czego zacząć?

Przede wszystkim powinniśmy zastanowić się co chcemy osiągnąć? Nie rzucajmy się też od razu na tak zwaną „głęboką wodę” kupując trudne i skomplikowane maszyny treningowe – skupmy się na łatwiejszych ćwiczeniach, ale na poprawnym ich wykonywaniu, technika jest najważniejsza i kilka razy prawidłowo wykonane ćwiczenie da nam zdecydowanie więcej efektów niż kilkanaście czy kilkadziesiąt powtórzeń nieprawidłowego wykonania ćwiczenia.

Zacznijmy więc od podstaw – w treningu ogólnym, całego ciała (FBW – full body workout) możemy wyróżnić poszczególne grupy mięśni, na które powinniśmy wykonywać ćwiczenia, są to: plecy, klatka piersiowa, brzuch, nogi i pośladki, ramiona oraz tak zwane mięśnie głębokie. Różne ćwiczenia będą rozwijać różne partie ciała, ważne jest aby nie pomijać którejś z grup – tak aby nasz trening dawał proporcjonalne i równomierne efekty.

W co zaopatrzyć domową siłownię?

Sprzęty w które warto zainwestować planując swoją domową siłownie to przede wszystkim sztanga i hantle. Dzięki tylko tym przedmiotom już jesteśmy wstanie wykonać trening całego ciała, używając ich w różnych ćwiczeniach. Następnie warto zaopatrzyć się w piłkę typu fitball – która jest kolejnym rewelacyjnym wręcz sprzętem, bo dającym nam szerokie pole do popisu, ogrom możliwości a poprzez zastosowanie w ćwiczeniach na równowagę wpływa również świetnie na kształtowanie mięśni głębokich. Ostatnim już niezbędnym moim zdaniem sprzętem we własnej domowej siłowni są gumy, dzięki którym wykonujemy ćwiczenia oporowe. Gumy są również bardzo wszechstronne i można używać je w wielu różnych wariantach.

Oczywiście opisane tu zostały tylko przykładowe subiektywnie wybrane sprzęty, ale to od waszych potrzeb, funduszy, miejsca w mieszkaniu itd. tak naprawdę zależeć będzie decyzja jakie sprzęty wybrać.