Menu

Jak ćwiczyć żeby mieć piękne pośladki?

W obecnych czasach pośladki to jeden z większych kompleksów kobiet, każda z nas chciałaby mieć piękną, zgrabną, jędrną i okrągłą pupę. Stąd coraz więcej kobiet ćwiczy właśnie te partie ciała. Głównym argumentem aby ćwiczyć pośladki są oczywiście względy estetyczne – która z nas nie chciałaby móc pochwalić się jędrną uniesioną pupą, która wygląda dużo lepiej w spodniach legginsach czy też stroju kąpielowym? Ale nie jest to jedyny argument przemawiający za tym aby ćwiczyć pupę. Pośladki (szczególnie te umięśnione) wpływają pozytywnie na utrzymanie pionowej postawy, chronią staw biodrowy, wpływają na statykę górnej części ciała czy też działają na mięśnie ud. Dlatego warto zadbać o wyćwiczenie właśnie tej części naszego ciała.

Jak zbudowane są pośladki?

Mięśnie pośladkowe składają się z mięśnia pośladkowego wielkiego, średniego, małego, naprężacza powięzi szerokiej i mięśnia gruszkowatego. Każdy z tych mięśni dba o inne funkcje i działa w odmienny sposób, np. mięsień pośladkowy wielki jest odpowiedzialny za prostowanie bioder oraz odwodzenie i skręcanie ud, a naprężacz powięzi szerokiej ugina staw biodrowy, zgina kolano i rotuje udo do zewnątrz oraz odwodzi je do boku. Dlatego też aby wypracować piękne pośladki musimy ćwiczyć w sposób różnorodny – rozwijający wszystkie te mięśnie.

Jakie ćwiczenia na jędrną pupę?

Najbardziej popularnym ćwiczeniem na mięśnie pośladkowe są przysiady. Zaczynając od tych najprostszych znanych nam jeszcze ze szkoły, poprzez przysiady z szeroko ustawionymi stopami (tzw. sumo) kończąc na przysiadach z obciążeniem hantlami czy też sztangą. Możliwości jest wiele, najważniejsze jest, by pilnować techniki wykonywanych ćwiczeń – wtedy są najskuteczniejsze. W przypadku przysiadów musimy pilnować aby nasze kolana nie przekraczały linii stóp, plecy były możliwie wyprostowane a wzrok skierowany przed siebie. Jeżeli wymienione przysiady to dla nas za mało, możemy je sobie nieco utrudnić robiąc przysiady z pogłębieniem, lub na specjalnych dyskach – na których stojąc będziemy musieli zaangażować jeszcze więcej mięśni aby utrzymać równowagę.

Drugim ćwiczeniem, które warto opisać ze względu na świetne efekty w rzeźbieniu pośladków to odwodzenie nogi, które również możemy zrobić na kilka sposobów. Odwodzenie nogi możemy zrobić leżąc na boku (w górę, lub do przodu do tyłu), stojąc odwodzenie do tyłu, lub też w klęku podpartym odwodzenie nogi do tyłu czy też do boku. Z ćwiczeniem tym możemy dużo popracować zmieniając układ nogi (prosta lub zgięta w kolanie do 90 stopni) czy też dodając sobie gumę na nogi lub obciążniki.

To są tylko najpopularniejsze i najłatwiejsze ćwiczenia, które możemy wykonywać praktycznie wszędzie i nie musimy (choć możemy) mieć sprzętu, ale ćwiczeń na pośladki jest wiele, więc na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. A piękne i jędrne pośladki na pewno pozytywnie wpłyną na nasz wygląd i zdrowie.