Menu

Jak zacząć dbać o zdrową i sportową sylwetkę – cz. I

W obecnych czasach bardzo ważną kwestią jest dla nas zdrowie i ładna, szczupła, wysportowana sylwetka. Są to również trudne czasy za względu na istniejące w naszym życiu udogodnienia takie jak samochody, windy, ruchome schody, Internet. Wszystko to powoduje że sposobności do aktywności mamy coraz mniej i musimy sami zacząć dbać o to, żeby o ruchu nie zapominać i znajdować dla niego czas w naszych napiętych grafikach.

Każdy z nas był kiedyś, jest właśnie, lub kiedyś będzie w takim momencie swojego życia w którym stwierdzi, że musi coś zmienić, zrobić coś ze sobą, swoją sylwetką, stylem życia – i gdy próbujemy wszystko zmienić, żyć zdrowo – okazuje się, że zaczyna nas to przytłaczać.

Dlaczego zmiany nas przytłaczają?

Bo próbujemy zmienić wszystko na raz, a tak się nie da. Jest to szok dla nas i dla naszego organizmu. Nauka dowodzi, że dużo trwalsze zmiany są te wprowadzane stopniowo niż gdy zmieniamy od razu wszystko.
Aby planowane zmiany Cię nie zniechęciły i nie przestraszyły zacznij od wprowadzania drobnych zmian w swoim życiu (zacznij unikać słodzenia, spróbuj regularnie np. biegać), a gdy zaczniesz zauważać efekty – to już samo w sobie będzie idealną motywacją.

Na zdrowy styl życia składają się między innymi dwie podstawowe kategorie: dieta i sport.

Od czego zacząć zmieniać swoje nawyki żywieniowe aby nasza dieta stała się zdrowa?

Przede wszystkim nie zniechęcaj się – zmiana diety nie oznacza chodzenia głodnym i jedzenia wyłącznie „trawy”. Aby dieta była zdrowa spróbuj ograniczyć spożycie białego pieczywa, a zacząć jeść wypieki pełnoziarniste – złożone węglowodany sprawią, że dłużej będziesz czuła się syta.

Wyeliminuj ze swojego jadłospisu słodycze – zamiast tego wybieraj owoce, a gdy będziesz miała dużą ochotę na coś słodkiego sama upiecz ciastka – z bakaliami (rodzynkami, daktylami, figami), bez cukru, z pełnoziarnistej mąki – będzie to o wiele zdrowsza opcja a najczęściej również o wiele smaczniejsza.

Jedz regularnie, według dietetyków powinniśmy spożywać 4-5 posiłków dziennie w regularnych 3-4 godzinnych odstępach czasowych, w małych porcjach. Nasz organizm nie zdąży wtedy bardzo zgłodnieć i nie zjemy nadprogramowych i całkowicie niepotrzebnych kalorii.

Gdy wprowadzisz te zasady już po krótkim czasie na pewno zobaczysz ogromną różnicę w swoim wyglądzie ale również w samopoczuciu. Zacznij małymi kroczkami, nie zniechęcaj się, a zobaczysz, że było warto. Powodzenia.