Menu

Jakie błędy popełniamy najczęściej w walce o piękną sylwetkę?

W dzisiejszych czasach dbałość o zgrabną i piękną sylwetkę jest niezwykle ważna, często jednak świadomi i nieświadomie popełniamy różne błędy, które utrudniają nam dotarcie do wymarzonego celu. Prowadzi to do zniechęcenia, frustracji czasami rezygnacji z dbania o siebie. Jakie więc są najczęstsze błędy jakie popełniamy?

Nieprawidłowa rozgrzewka.

Często zaniedbujemy ten element naszego treningu, przez co jesteśmy narażeni na liczne kontuzje a nasze ciało nie zostaje odpowiednio przygotowane do dalszych ćwiczeń. Skutkuje to niższymi wynikami w sporcie, i mniejszymi efektami naszej pracy. Prawidłowa rozgrzewka powinna trwać około 15 minut i skupiać się na wszystkich partiach ciała.

Skupianie się wyłącznie na konkretnych częściach naszego ciała.

Trenować powinniśmy całe ciało, nie pomijając żadnych grup mięśniowych ponieważ mimo naszych priorytetów (chcemy płaski brzuch czy też szczupłe uda) nasze ciało jest jedną maszyną, nie da się chudnąć tylko w jednym miejscu, chudnie całe ciało. Jeżeli natomiast będziemy budować tkankę mięśniową ćwicząc wyłącznie np. barki to nasze ciało stanie się nieproporcjonalne i zachwiejemy wewnętrzną harmonię.

Nieprawidłowa technika.

Bardzo ważnym elementem podczas treningu jest skupienie się na wykonywaniu wszystkich ćwiczeń w sposób jak najbardziej poprawny i prawidłowy. Lepsze efekty da nam mniej wykonywanych powtórzeń – ale bardzo prawidłowo, niż wiele wykonanych byle jak. Pilnowanie prawidłowej techniki wykonywanych ćwiczeń chroni nas również przed niepotrzebnymi kontuzjami.

Zła dieta.

Nieprawidłowa dieta to kolejny z częstych błędów – w drodze do wymarzonej sylwetki. Ćwiczenia i sport to tylko połowa drogi – niezwykle istotna jest również odpowiednia dieta, która pomoże osiągnąć nam nasze cele. Przede wszystkim zrezygnujmy ze słodyczy i niezdrowych przekąsek typu Fast food zastępując je zdrowszymi zamiennikami. W dobrej diecie nie chodzi również o jedzenie wyłącznie sałatek. Ćwicząc nasze ciało spala duże ilości kalorii i potrzebuje energii, którą powinniśmy dostarczać mu dobrze zbilansowanymi posiłkami bogatymi w witaminy i minerały.

Brak skupienia.

Częstym problemem jest to, że idziemy np. na siłownię aby poćwiczyć i zamiast maksymalnie skupić się na wykonywanych ćwiczeniach i prawidłowej technice wolimy przeglądać portale społecznościowe, wrzucać fotki, itd. A trening schodzi na drugi plan – niestety nie możemy się wtedy spodziewać oszałamiających efektów.

Więc gdy nasze treningi nie przynoszą efektów powinniśmy zastanowić się czy może któryś z tych błędów nas nie dotyczy.