Menu

Jak zacząć dbać o zdrową i sportową sylwetkę – cz. II

Oprócz odpowiedniej diety w dążeniu do wymarzonej wysportowanej sylwetki niezbędna jest aktywność fizyczna. Ważne abyśmy pamiętali, że sport ma być dla nas przyjemny – w innym razie nie uda nam się wytrwać w postanowieniu prowadzenia zdrowego i aktywnego stylu życia.

Jak ćwiczyć by mieć piękną sylwetkę?

Przede wszystkim więc znajdź taką aktywność fizyczną, która będzie dawała Ci satysfakcje i na pewno Cię nie znudzi. Najłatwiejsze do zrealizowania może okazać się bieganie- które świetnie wpływa na wygląd naszej figury. Możesz również zacząć jeździć na rowerze, pływać na basenie, chodzić na zajęcia taneczne, fitness, siłownie, uprawiać nornic wal king, czy też gdy danego dnia nie masz ochoty na nic innego – iść zwyczajnie na spacer (najlepiej w marszowym tempie). To jest tylko niewielki wykaz aktywności z ogromu rzeczy które możesz robić – wybierz coś dla siebie i zacznij. Nie musisz ćwiczyć codziennie, nie musi być to jedna konkretna dyscyplina – zacznij powoli, małymi kroczkami. Na początku możesz ćwiczyć dwa lub trzy dni w tygodniu.

Jak zmotywować się do ćwiczeń?

Świetną pomocą motywacyjną w takim wyzwaniu może okazać się dziennik, w którym będziesz zapisywać swoją codzienną aktywność. Gdy poczujesz się już nieco oswojona z podjęciem się aktywności fizycznej spróbuj postawić sobie jakieś, realne do osiągnięcia cele w dziedzinie sportu którą uprawiasz – będzie to dodatkowa atrakcja i motywacja dla ciebie.
Nie zapomnij się nagradzać! Tak, zasługujesz na nagrodę jeśli pięknie trzymasz się swoich zasad i planu – pamiętaj żeby nie były to słodycze ani żadne jedzenie – nagrodą może być wyjście do kina, czy np. kupienie nowej pięknej koszulki na fitness.

Pamiętaj, że Twoje indywidualne podejście jest ogromnie ważne – nie powinnaś się zmuszać do robienia ćwiczeń, czy też pójścia pobiegać – stanie się to wtedy dla Ciebie karą i udręką. Spróbuj sprawić żeby aktywność fizyczna sama w sobie była dla ciebie fajna, atrakcyjna i żebyś czekała na to kiedy tam pójdziesz. Przede wszystkim jeśli wybierzesz coś co lubisz będzie łatwiej. Poza tym warto znaleźć w tym co się robi jakieś atrakcyjne dla nas strony. Np. bieganie to sposobność żeby w spokoju posłuchać swojej ulubionej muzyki, jakiegoś audiobooka, czy też porozmyślać i pobyć trochę sama ze swoimi myślami, czy też może mogłabyś na przykład biegać z przyjaciółką i trochę plotkować?

Nie martw się jeśli nie wszystko od razu będzie tak jak chcesz, ważne żeby się nie poddawać tylko próbować dalej.